28/4/2022

Måsøvals årsrapport 2021: et historisk år!

Made by nature

Måsøvals årsrapport 2021: et historisk år!Måsøvals årsrapport 2021: et historisk år!

Måsøvals årsrapport 2021: et historisk år!

Måsøval publiserte sin årsrapport for 2021 den 27. april 2022.

Administrerende direktør Asle Rønning er takknemlig for åvære en del av et fantastisk team som fortsetter å produsere laks av høy kvalitet på en konkurransedyktig måte. Måsøval har ekspandert med oppkjøpet av Vartdal-gruppen og Pure Farming, samtidig som de har levert flotte resultater.

"Vi har lagt bak oss et svært begivenhetsrikt år. Pure Norwegian Seafood AS ble en del av Måsøval-gruppen i 2021. Det betyr at vi endelig har tatt steget og blitt et helintegrert havbruksselskap med egen verdikjede hele veien fra rogn til kunder som kjøper laksen vår i en rekke land."
"Med oppkjøpet av den Sunnmørsbaserte Vartdal-gruppen i 4. kvartal 2021, skapte Måsøval en helt ny driftsenhet. Den nye enheten diversifiserer de biologiske risikoene vi står overfor mer generelt, samtidig som den skaper en vekst på rundt 30 % når ressursene er fullt utnyttet og koordinert med resten av virksomheten. Vi ser frem til å få dette til å skje sammen med våre nye kolleger i årene som kommer."
"Operasjonelt sett var 2021 et av våre beste år noensinne. Vi har prestert bra på praktisk talt alle områder. Dette er meget tilfredsstillende tatt i betraktning utviklingsutfordringene vi hadde i løpet av året. Vi har kunnet fokusere på driften, det vil si sikre at laksen kan vokse i trygge omgivelser både på land og til havs. En velfortjent takk til alle ansatte i de ulike avdelingene som har bidratt til å oppnå dette flotte resultatet."

Asle Rønning, administrerende direktør, Måsøval AS

Les hele rapporten her